سرمایه گذاری در ترکیه

.4سپتامبر. 2021
0 نظر
سرمایه گذاری در ترکیه​

 

ارتباطات و تجارت های بین مللی با وجود تکنولوژِها و دسترسی های آسان مسافرت های امروزی؛ دنیا را به یک دهکده جهانی تبدیل کرده است. سرمایه گذاری نیز دستخوش تغییرات سریعی شده و به سمت خریدو و فروش املاک روی آورده و این قضیه برای کشورهایی که در حال رشد هستند، مانند ترکیه، به شدت صدق می کند. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات خارج از کشور اکنون از فعالیت های پرسودی می باشد. حال در این مقاله می خواهیم جوانب، نکات، هزینه ها و مزایای مهم خرید ملک در ترکیه را با هم بررسی کنیم. اگر چه بسیاری خرید و اجاره املاک ترکیه را فقط به بهانه دریافت اقامت می خواهند، اما با خواندن این مقاله با دیگر جوانب و مزایای سرمایه گذاری در ترکیه آشنا خواهید شد. در ابتدا دلایل سرمایه گذاری در املاک ترکیه را بررسی و سپس به ارائه راهنمایی خرید ملک در ترکیه می پردازیم

چرا سرمایه گذاران ایرانی و حتی دیگر کشور ها، به خرید املاک ترکیه روی آورده اند؟

تعداد سرمایه گذاران ایرانی و حتی جهانی که به سمت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات خارج از کشور (بخصوص ترکیه) کشیده می شوند، هر ساله در حال افزایش است. چرا؟

سرمایه گذاران همیشه به دنبال نمونه کارهای متنوعی هستند، که بتواند به آنها بازدهی بیشتری برساند و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به خوبی این نیاز را برطرف می کند.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات خارجی اغلب به چشم پوشی از پرداخت مالیات کمک می کند.

درآمد اجاره ای در دراز مدت به پوشش قسط وام و مزایای بانکی کمک می کند.

ثبات اقتصادی کشور ترکیه به نسبت ایران بهتر است و سرمایه گذاری ریسک کمتری دارد.

استانبول

باید گفت بهترین مکان ترکیه که اغلب مسافران و مهاجران به عنوان هدف تشکیل زندگی جدید در ترکیه انتخاب می کنند؛ استانبول است. اگرچه پایتخت این کشور نیست، اما شهر استانبول همیشه در کانون توجه است. خرید ملک در استانبول چه اهمیت و مزایایی دارد؟ دلایل آن واضح است:

نقطه اتصال بین اروپا و آسیا

موقعیت جغرافیایی و اجتماعی بسیار عالی

وضعیت اقتصادی و کسب و کار مناسب

سهولت دسترسی و امکانات رفاهی و پزشکی بالا

قطب تجاری و گردشگری

دسترسی آسان به اغلب کشور های اطراف

راهنمای کامل خرید خانه و املاک در ترکیه


جستجوی املاک

جستجوی املاک را شروع می کنید و نیازهای خود را مشخص می کنید. می توانید با مراجعه به اطلاعات و پیشنهادات به صورت آنلاین شروع کنید. ما مناطق مختلفی را در امتداد شبه جزیره ترکیه تحت پوشش داریم، از آنتالیا تا استانبول، با تعداد زیادی پیشنهاد. املاک ذکر شده ما با دقت و اطمینان از سودآوری، کیفیت خوب و ریسک پایین برای سرمایه گذاری انتخاب شده اند. شما می توانید برای مشاهده و خرید ملک ترکیه و همچنین خرید ملک استانبول و دیگر مکان های ترکیه، نمونه های بارگذاری شده در سایت را مشاهده و با مشاوران ما تماس بگیرید. مشاوران ما همه در زمینه های تعیین شده خود متخصص هستند. آنها با تجربیات کاملی که دارند؛ بازار املاک و مستغلات ترکیه را به خوبی می شناسند.

برنامه ریزی بازدید و سفر

در مرحله بعد شما برای سفر خود به ترکیه برنامه ریزی می کنید. مشاوران ما خوشحال می شوند که در رزروهای شما به شما کمک کنند. ما اطمینان داریم که می توانیم بهترین معاملات املاک را دراستانبول، ازمیر، کوش آداسی، بدروم، آنتالیا، آلانیا و فتحیه ارائه دهیم.

انتخاب بهترین مورد برای معامله

آیا ملک خود را پیدا کرده اید؟ اکنون وقت آن است که کاری را که می توانیم به بهترین وجه انجام دهیم انجام دهیم: برقراری بهترین معامله برای ملکی که انتخاب کرده اید. در رابطه با قیمت و بودجه شما مذاکره خواهیم کرد، درباره برنامه های پرداخت، مشوق ها و شرایط و ضوابط تحویل صحبت خواهیم کرد.

بستن قرارداد

پس از پسند آپارتمان یا ویلا، بهترین کار بستن قرارداد است. این کار ضروری است، زیرا بازار املاک و مستغلات در ترکیه پر جنب و جوش است و پیشنهادات سودآور برای مدت طولانی در بازار باقی نمی مانند.

تحویل

بقیه موارد شامل فعالیتهای حقوقی است. یک وکیل تعیین شده توسط شما این کارها را انجام می دهد. شما می توانید با وکالت نامه به یک وکیل اجازه انجام امور را به او دهید. اگر به کمک نیاز دارید، شرکت ما با وکلای باتجربه، دفاتر اسناد رسمی و مترجمان حقوقی در ارتباط هستند.
تبریک می گوییم! سند مالکیت ملک را دریافت کنید که Tapu نامیده می شود. Tapu سندی است که نحوه ثبت ملک شما در کاداستر را نشان می دهد.

در ترکیه هزینه های خرید ملک چگونه محاسبه می شود؟

خرید و اجاره ملک در ترکیه، از مهم ترین بخش های هزینه اقامت در ترکیه می باشد. معمولاً شامل هزینه های متغیر و ثابت می باشد. این هزینه ها برای ساکنان و افراد غیر مقیم یکسان است.

هزینه های متغیر و ثابت هنگام خرید ملک در ترکیه

 

کل مالیات فروش در سال 2020 (خریدار + فروشنده): از 12/9/1399 ، 4٪ است که نسبت به دو سال پیش یعنی سال 13997 3% بوده است.

هزینه کمیسیون کارگزار: 2٪ + مالیات بر ارزش افزوده برای هر طرف

گزارش ارزیابی: بسته به اندازه ملک و موقعیت مکانی بین 1.000–2.500 TL

اگر یک وکیل اختیار کنید؛ وکیل حق الزحمه خود را از شما می گیرد. وکلا نیز هزینه های مشابهی دارند، اما با این حال، ممکن است متفاوت باشد. معمولاً حق الوکاله حدود 1400 دلار است.

همچنین، اگر قرار نیست خودتان انتقال سند را امضا کنید و از وکیل خود بخواهید از طرف شما اقدام کند، هزینه وکالت نامه را خواهید داشت.

وکالت نامه باید توسط دفاتر اسناد رسمی امضا شود و هزینه آن تقریباً 600 TL است.

امنیت سرمایه گذاری در ترکیه

این که در رابطه با امنیت سرمایه گذاری در ترکیهتردید دارید، به شما حق می دهیم، چرا که هر سرمایه گذاری خارجی ریسک و استرسی به همراه خواهد داشت. اما نگران امنیت سرمایه خود در ترکیه و سرمایه گذاری در آنجا نباشید، چرا؟ با توجه به مواردی که خواهم گفت، قطعا شما نیز به امنیت بالای سرمایه گذاری در ترکیه پی خواهید برد.

پیام بگذارید